A revista internacional da revista Signis, que representa a Igreja Católica frente aos temas relativos à TV, cinema e rádio acaba de incluir una nota sobre a revista Viração, editada por jovens, no Brasil, numa prática educomunicativa. Signis foi uma das instituições participantes da Cúpula Mundial sobre Mídia e Crianças ocorrido em junho deste ano, na Suécia.
Na edição número 3 de 2010, pág. 27, aparece uma nota com a capa da revista e um texto de apresentação da publicação, nos seguintes dizeres:

Viração Magazine: Consciousness - Raising Media for Young Brazilians
Viração, which means ‘action’ is a monthly magazine produced by young people in Brazil and has a circulation of 10,000 copies nationwide. Viração’s publishing line promotes humanistic values, such as education for peace and non-violence, solidarity between people and respect for diversity of ethnic/racial, cultural, religious and other backgrounds. The magazine affirms and promotes the rights of young people and the value of Brazilian culture. Viração is also a non-profit organization founded in Sao Paulo, in 2003.
Since its founding, it has received institutional support and recognition from the United Nations Children’s Fund (UNICEF), United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), the Nucleus of Communication and Education of São Paulo University (NCE-USP), News Agency on Children’s Rights (ANDI) and from the international “Ashoka” Social Entrepreneurs. Over the past seven years, Viração has grown, resulting in 20 projects in Sao Paulo and other states of Brazil, involving more than 3.5 million adolescents and young people, both through its magazine of the same name and its different projects, working with the media for media literacy.

Acesso à revista Signis e ao texto: http://www.signis.net/IMG/pdf/Signis-Media2010-3.pdf